A biztonsági incidensek a telefonos cégeket sem kímélik, mint a közelmúlt eseményei is alátámasztják. Történt ugyanis, hogy a németországi Vodafone kétmillió ügyfelének adatai kerültek illetéktelen kezekbe. Az adatlopással belső embert gyanúsítottak, ám a nyomozás egy bizonyos szakaszának lezárultáig nem kívántak bővebb információkat nyilvánosságra hozni.

A szeptember ötödikén bekövetkezett támadás jellegét tekintve egyértelmű volt a szakemberek számára, hogy olyan belső ember tehető felelőssé, aki jól ismerte a Vodafone rendszerének működését. A nyomozás során az is kiderült, hogy nem közvetlenül a Vodafone alkalmazottja tehető felelőssé, hanem egy partnercég alkalmazottja.

cellum

Az érintett kétmillió ügyfélnek születési dátumához, címéhez, nevéhez, és bankszámlaszámához fért hozzá az adattolvaj, ám jó hír, hogy jelszavak, hitelkártyaszámok, és PIN-kódok nem kerültek illetéktelen kezekbe. További pozitívum a támadással kapcsolatban az is, hogy internetes böngészések, telefonos beszélgetések, valamint hívásinformációk nem jutottak idegen tudomására.

A veszély elsősorban abban rejlik a megszerzett adatok kapcsán, hogy azokat adathalászok használják majd fel a jövőben. Az érintett- kizárólag németországi – ügyfeleket már értesítette a cég. A Vodafone közölte, hogy megtett minden olyan biztonsági intézkedést, amelyekkel megelőzhetőek a további támadások, és a már bekövetkezett problémák helyreállíthatóak. A rendszergazdai jelszavak, valamint a biztonsági tanúsítványok cseréje is azt szolgálja a Vodafone-nál, hogy hasonló esetek sem Németországban, sem más területeken ne fordulhassanak elő.

mobilbiztonsag